کد خبر: 222218
۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کاهش شدید دمای هوا در کردستان

پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان نشان می دهد از امروز تا روز پنجشنبه به تدریج میانگین دمای شبانه روزی حدود ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش یافته و هوا به شکل قابل ملاحظه ای سرد می شود، به نحوی که انتظار می رود صبح روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در بیشتر نقاط استان دمای شبانه و صبحگاهی به زیر صفر برسد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، برای امروز شنبه شاهد عبور موجی از شمال غرب کشور هستیم که پیامد آن در سطح استان، افزایش پوشش ابر، وزش باد گاهی شدید و در بعضی نقاط رگبار باران به همراه رعد و برق خواهد بود و بارش ها از لحاظ مقدار قابل توجه نیست.

همچنین برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پدیده غالب رشد موضعی ابر و گاهی وزش باد شدید است و از روز سه شنبه موج جدیدی از نیمه شمالی کشور عبور می کند که در روزهای آینده بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش از امروز تا روز یکشنبه شرایط برای شکل گیری گرد و خاک محلی و انتقال گرد و خاک مهاجر از سمت کشور عراق به نیمه غربی کشور فراهم است که تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی را در سطح استان کاهش می دهد.

از امروز تا روز پنجشنبه به تدریج میانگین دمای شبانه روزی در مجموع ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش داشته است و هوا به شکل قابل ملاحظه ای سرد خواهد شد، به نحوی که انتظار داریم برای صبح روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در بیشتر نقاط استان دمای شبانه و صبحگاهی به زیر صفر برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha